Hitta ditt framtida lärarjobb hos oss

Projektledare, Lärlingsakademin SkNo

Kristianstads kommun söker Kursutvecklare i Kristianstad


Projektledare, Lärlingsakademin SkNo

AOV:2015:80


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete som projektledare för Lärlingsakademin Skåne Nordost.

Lärlingsakademin Skåne Nordost är ett samarbete mellan kommuner, arbetsförmedlingar, skolor, näringslivsorganisationer, företag och Region Skåne. I vårt område finns många unga människor som inte har någon gymnasieutbildning och som står utanför arbetsmarknaden. Vi erbjuder lärlingsutbildning för vuxna som leder direkt ut i arbetslivet. Arbetet i projektet utgår från Väglednings och lärcentrum i Kristianstad.

Arbetsuppgifter
I arbetet kommer du att:

-Ansvara för projektets genomförande, skriftligen rapportera till och sköta kontakterna med ESF-rådet.
-Ansvara för dokumentation, information och marknadsföring.
-Rapportera till styrgruppen och tillsammans med dem driva processerna vidare i samarbetet mellan alla parter.
-Samordna och driva det dagliga arbetet i projektets arbetsgrupp.
-Kommunicera med och följa upp lärarna och utbildare som bedriver lärlingsutbildningar åt projektet.
-Systematiskt förbättra och utveckla utbildningen tillsammans med rektor.

Kvalifikation
Du har pedagogisk högskoleexamen som av arbetsgivaren bedöms lämplig för befattningen. Du skal vara väl insatt i utbildningssystemet för vuxna och ha minst tre års erfarenhet av pedagogiskt arbete som har relevans för uppdraget. Projektledarutbildning är meriterande. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med EU/ESF-projekt eller andra utvecklingsprojekt under minst ett år. Arbetet kräver B-körkort.

Du är en god kommunikatör och organisatör som har ett helhetsfokus. Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vidare är du strukturerad, har god förmåga att leda utvecklingsprocesser och utövar ett tydligt och empatiskt ledarskap samt har god samarbetsförmåga. Du klarar av att hålla i gång olika parallella processer samtidigt och du har god förmåga att prioritera.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper ovan samt vid referenser från tidigare anställningar.

Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning 100 % med varaktighet fram till projektets slut 2017-12-31 med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Marie Strandberg, Rektor, 0738-53 23 78

För facklig information, ta kontakt med
Gunilla Axelsson, TCO, 044-13 58 14
Zumreta Talic, LF, 044-13 20 84
Margareta Zakiewicz, LR, 044-13 69 54

Sista ansökningsdatum
2015-07-31

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Registrera intresse för jobbet

Arbetsgivare
Kristianstads kommun
Postadress
29180 KRISTIANSTAD
Varaktighet, arbetstid
6 månader eller längre
Heltid
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Ansökan
http://rekrytering.kristianstad.se/externwebbv2/LedigaJobb/EW2PageLedigaJobb.aspx
Antal platser: 1